FAQ – Allt du behöver veta om Jourstäds städtjänster

Fönsterputsning

Putsar ni vid minusgrader?
Ja, vi putsar året om nedtill ca -5 C

Kan jag förbereda på något sätt?
Väldigt gärna, detta gör du genom att plocka undan och att se till att ytor är fria tills att vi kommer.

Har ni försäkringar?
Självklart, vi har Småföretagarförsäkring. Vi har en anpassad företagsförsäkring till vår verksamhet hos Länsförsäkringar som framförallt omfattar skadestånd för person eller sakskador som kan uppstå i samband med de städtjänster vi utför.

Flyttstädning

Har ni någon garanti på flyttstädningen?
Ja, vi har faktiskt en veckas städgaranti. Denna har möjlighet till förlängning om ni meddelar oss.

Varför är inte dödsbon avdragsgilla?
Enligt SKV så är det ett krav att det skall vara en fysiskt levande person som nyttjar tjänsten.

Dras RUT direkt på fakturan?
Ja, vi drar rut direkt vid fakturering.

Ingår material?
Allt material ingår i priset på våra tjänster.

Behöver kyl & frys vara avstängda?
Ja, och de ska vara avfrostade med öppna dörrar.

Städning

Utför ni allergistädning?
Absolut, men meddela oss innan så vi är förberedda.

Är det alltid samma person som kommer vid hemstädning?
Ja, alltid samma person.

Behöver vi vara hemma när ni städar?
Nej, det bestämmer ni själv.